Holycadoly, vilken dag..

Nu är det andra gången under en mycket kort tid som en otursdag uppenbarar sig i mitt liv.
Detta har hänt under tolv timmar...

1. Jag såg fram emot vårt asroliga grupparbete i långhårskursen där vi ska skapa ett brudfölje.(ingen otur)
2. Jag kommer till skolan och lärarna meddelar att Annie har sagt fel angående grupparbetet, vi ska inte ha det i dag. (otur).
3. Istället för långhår ska vi ha design. Jag avskyr design. ( väldigt mycket otur)
4. Jag misslyckas totalt med min desiguppgift. Tappar spolar hit och dit, blir kladdig om händerna eftersom man måste använda ett slags rinnande gelé som är hur kletig och obehaglig som helst. Eftersom jag var så dålig och långsam räckte inte spolarna till mig så jag fick blanda spolstorlekar hejvildt .Detta faktum kommer leda till att jag i morgon kommer får ett vredesutbrott när jag ska kamma ut inrullningen (framtida otur) och inser att den är för hopplöst jävla ful och ojämn.
5. När jag är totalt utmattad och gråtfärdig över min okunskap i desig får vi volymföning som uppgift för eftermiddagen. Tack och lov slapp vi göra på dockorna och fick i stället göra på varandra (detta trodde jag var tur) vilket ledde till att jag efter en halv timma såg ut som en extremt flummig och fluffig åttiotalsbrud. (otur)
6. Vi hann inte med den bra bussen hem utan fick åka 520 istället. Den stannar vid varnenda möjlig hållplats och varje gång någon ska gå av och trycker på stopknappen hörs ett ding ding diiing plingandes hysteriskt högt ur högtalaren som så passande var beläget ovanför mitt huvud. (otur)
7. Fika på Hugo. Jag pratar om Swinto, den kända bibliotikarien. Vilket swintigt hår den människan har, varför hon inte har några tänder, vad hon har för liv utanför biblioteket, om hon är en livsnjutare eller inte och vad hon överhuvudtaget fick ut av att på fem minuter häva i sig en öl på hugo klockan sju en tisdags eftermiddag? Skämtar lättsamt om att hon kanske står bakom glasväggen och spelar på spelautomaterna och hör oss nu... när plötsligt människan med swintohåret och de glesa gaddarna sorgset uppenbarar sig vid toalettdörren. (otur) Fuck.. Jag ska aldrig prata om folk mer. Det gör mig bara till en sämre människa.
8. Vi går från hugo och jag håller på att bli överkörd av en vinglig cyklist.
9. Jag går hemmåt men kommer när jag redan gått halvvägs på att jag glömt min cykel i stan och måste vända om.
10. Cyklar hem, får astma och tappar mobilen som hysteriskt hakar upp sig.

Jahopp det var det... Frågan är om det är otur eller ren klantighet.
Har ju dessutom på en vecka lyckats tappa bort en låda ur min vagn i skolan. Hur fan lyckas man tappa bort en låda som säkert har ett mått på 30 x 20 cm i en lokal som inte är större än vår undervåning gånger två...
Och min permanentkam har också sprungit bort.
Appropå det har jag min första permanentkund i morrn..ehm jaa.
Jag ska nog sova nu.

Kommentarer
Postat av: Elin

Grattis på födelsedagen!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback