tentatentatentatenta

Halva tentaveckan har gått. Två skriftliga tentor och två praktiska är färdiga. På fredag gör vi sista terminologitentan och så  får vi tillbaks klippteknik + design tentan och färg + permanent + hår + hud tentan. Tror att den sistnämnda gick bättre än klipptekniks o design tentan för där vet jag inte riktigt vad jag styrde med. Luddiga frågor är det alltid med, man kan lika gärna skriva fem meningar som svar som tre a4 papper..galet..måndagens tenta var på 16 frågor..18 a4 sidor blev svaren på. I dag gjorde vi i alla fall två praktiska tentor, en på kund och en på docka. På dockan gjorde jag en inbakad fiskbensfläta som slutade på ett vg. Sen hade jag en klippning på kund och den fick jag mvg på:)
Det är många i klassen som fått lärlingsplatser nu efter praktikveckorna, det är kul. Bara tre fyra stycken som inte har och vi är 16 personer i klassen. I den förra klassen hade nog inte ens hälften platser när dem sluta och dem var 25 stycken.


Nej nu blir det bonde söker fru,,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback