Exprimentell vecka

Måndag igen. Verkar som att det alltid är måndag. 

Jag gör ett experiment den här veckan. Kör på "du är vad du äter" stilen att skriva ner varenda liten matbit som jag stoppar i mig på en lista. Jag gör det bara för att jag själv tycker att det är intresant att se vad jag äter och hur mycket jag äter på en vecka. Jag har inga som helst problem med min vikt eller så, Det är inte därför jag gör det..Jag vet inte uppriktigt sagt inte ens vad jag väger och bryr mig inte heller så speciellt mycket. Jag har ingen anledning att haka upp mig på siffror hit och dit utan tycker snarare att mitt eget välmående som har den avgörande rollen. Hur som helst, jag ska skriva ner allt jag äter och dricker på en lista med målet att  få ett hum om mitt näringsintag. Allt för att se hur mycket vatten jag dricker och hur mycket nyttig respektive onyttig mat jag äter på en vecka. Kan bli mycket intressant. Egentligen borde jag göra en likadan lista fast över hur mycket vardaglig motion jag tar mig och sedan jämföra med den andra listan..men det får bli någon annan gång. Så seriös skulle bara min mamma orka vara..

 

-------------------
Jag vill ha dig här hos mig.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback