Kort-lång-dag

I dag är det torsdag och torsdagar innebär att skolan slutar redan klockan ett. Jag valde dock att stanna kvar en kvart för att klippa klart luggpartiet på dockan som jag inte hann med i måndags. Detta bara för att slippa stressa igenom det i morgon och sen kasta sig in i en ny teknik. Det kändes bättre att ha den "gamla" klar. Men det här innebar att jag missade bussen som jag borde åkt för att vara hemma halv tre. Istället fick jag sitta i resecentrum och vänta i 40 minuter för att ta bussen som går halv tre och istället vara hemma halv fyra. Nu blev plötsligt även torsdagen en lååång dag.

I går köpte jag en ny finfin plånbok:) den gillar jag. En svart med slingriga mönster på, precis lagom stor. Inhandlade även ett nytt puder och ett ugglehalsband. Elsa vet vad ugglan står för i Japan men jag har totalt tappat bort den kunskapen. Det var ju något bra..Ugglor har annars en tendens att kopplas ihop med vishet men inte i Japan..det var något annat där..hm.

 I morgon är det redan fredag igen, galet. Kan inte sluta förundras över hur snabbt veckorna går. Snart sprotlov för tusan.
Den här helgen verkar i alla fall hitills vara ett  s t o r t  ?
Just nu känner jag verkligen för att göra något skoj, men vad? Hoppas på att min Empems kommer hem från Stockholm i morgon och att hon orkar göra någonting, i alla fall på lördag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback