Nytt kapitell

Jag, Linda och Hanna var och åt adjökenfrulle hemma hos Elsa i morse. Det var trevligt och mysigt. Kommer sakna Elsi nu när hon liksom Ida dissar den här stan för ett snöigt alpland..

I morgon är dagen då jag ska vända blad. Starta ett nytt kapitell, en ny etapp. Avsluta något bra, börja på något bättre. Ett strukturerat liv. Ett mer innhållsrikt liv med scheman, tider, söndagsångest och morgontrötthet. Men också den underbara känslan av att tillhöra något, att vara delaktig i en grupp igen. Att kunna uppskatta helgerna och all annan ledighet på ett bra sätt  och inte bara ta tiden förgivet. Jag vet hur mycket jag kommer hata väckarklockans bisarra läte men också hur mycket bättre det kommer kännas att ha vetskapen om att jag gör någonting nyttigt med dagarna. Det bästa av allt kommer vara känslan av att ha hittat det, att ha startat en utbildning och veta att man blir något, blir någon.  


Kommentarer
Postat av: Linda

Aa, du är underbar, du kommer lyckas så himla bra med ditt tänk!!

2007-01-09 @ 21:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback