När regnet bara öser ner

Vilken himla deppig dag. Jag avskyr när det regnar och nu har det fan gjort det hur länge som helst.
V a r ä r s o l e n ? !

Gårdagen var bra. Var på stan först med tjejerna, strosa runt lite och tog sen en fika på hugo.
Efter det gick Emma och jag hem till henne och städade lite inför kvällens inflyttnignsfest. Sen åkte vi till Maxi och Emma inhandlade alla matvaror till matbiten som hon skulle bjuda på. När vi la upp varorna på bandet gjorde vi dagens misstag. Tog två papperspåsar istället för plastpåsar. Tunga som tusan var dem när de hängde och dingla på styret till cykeln.
Cyklade en bit och självklart börjar regnet strila ner från himlen och matkassarna blev så där lagom fuktiga. Emmas påse åkte i marken först och alla varor låg utspridda över cykelbanan. Plockade i dem igen och körde vidare hem till mig där jag skulle hämta grejer inför kvällen. När jag skulle ta påsen igen gick den sönder och varorna var på väg ut över min veranda men jag hann stoppade dem. Tog en ny påse och körde vidare hem till Emma. När hon ställer i från sig sin cykel går hennes påse sönder igen och matvarorna ligger ännu en gång utspridda på gatan..haha jaa...
Väl uppe i lägenheten börjar Emma dammsuga och då går plötsligt munstycket till hennes nya dammsugare av..
Jag la kycklingen på tining i varmt vatten. När den tinat inser vi att påsen har läckt in vatten ganska mycket vatten..eh jahaa.
Emma vispade ihop chockladpudding i en lite för liten skål och chockladpuddingen rann ut på den nystädade bänken.
Haha kan man göra annat än skratta åt den något bissarra situationen.
Efter det skulle två mästerkockar laga mat hehe... Jao men det blev faktiskt en asgod kycklinggryta med ris. Och en superb chockladpudding med grädde till efterrätt:)
Sen blev det ferre och utgång på Harrys. Förfesten var skoj, men harrys var segt. Jag var trött och det var dålig musik. Bättre utekvällar har man ju varit med om.

Och nu är Emma och Jamina på väg till Landvetter och ett flygplan som ska ta dem till varmare breddgrader.
Avis? Ehm jo!


Nej om man skulle ta och duscha nu.
Och ta bort det här jäkla fula nagellacket jag målade på mig i natt.
Vad den här dagen sedan bjuder på återstår att se..





-------
Usch vilken extremt jobbig och onödig dag. Jag hatar det här vädret.
Mitt humör går i botten direkt. Orkar ingenting och känner mig bara ledsen hela tiden.
Att jag dessutom för tillfället känner mig ensamast i hela världen gör inte saken bättre heller.
Ah suck och stön.
Säg något som hjälper när man drabbas av akut höstdeprission mitt i sommaren..,
va fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback