Modellfärgning

Jag har varit en inaktiv bloggare senaste veckan..I know.

Temaveckan är slut, eller i alla fall nästan..ska skriva lite om den i morgon men det kommer att göras hemma = skönt att vara ledig=)
Måndagens people skills föreläsning var intressant. Det kom fram att jag var en samarbetare, dé ni.
I tisdags var hårologi och prata en massa, rätt intressant men i bland vet jag inte om jag tror på allt. Gjorde ett hårtest för att se styrkan och elastisiteten..först fick jag världens sämsta resultat och insåg plötsligt hur mycket min plattång har slitit på håret..sen gjorde jag det en gång till bara för att, fick då ett rätt så bra resultat plötsligt...I ren förvirring var jag tvungen att göra det ytterligare en gång och det visade sig då att mitt hår mådde skapligt ändå. Slutsats: jag fortsätt med plattången för utan den vet ni inte hur jag ser ut.
I går och i dag har vi haft besök av en tjej som heter Frida och som kommer från L´oréal. Jättebra dagar, verkligen dem jag är mest nöjd med under veckan. Har verkligen lärt mig mycket. I den här färgkursen som hon höll i ingick två praktiska eftermiddagar med färgning av modeller. I går hade vi Sofies kompis Mickan och i dag hade vi Linda. Båda två fick jättefina resultat på färgen så vi är helnöjda. Hoppas att dem är det med.




På Mickans hår la vi en mörk brun färg i luggpartiet och en brun färg i bakpartiet. På sidorna tog vi ut två ganska så stora trianglar som vi blekte. I hennes lugg missade vi tre, fyra smala slingor av den färg som hon fick efter att vi gjort en avrensning på håret. Det blev som tur var en shysst effekt som egentligen inte skulle vara med men ändå jättefint.



På Lindas hår tog vi ut ganska så stora trianglar i luggpartiet, varanan trinangel behöll vi i hennes naturliga svarta och varanan penslade vi i en violett färg. Samma grej gjorde vi på ett parti vid henes vänstra öra och i ett mindre parti på den högra sidan nacken. Sedan applicerade vi en brun färg i resten av håret i bakpartiet och i en lite större slinga framme vid ansiktet. I de svarta slingorna som vi behöll applicerade vi i en cleare som inte innehåller någon färg men istället gör håret glansigt.



-------------------------------------

Som sagt, ledig i morgon. Jag och Sofie ska åka och besöka vår praktikplats + att vi ska kolla in Gina Tricot som så perfekt öppnar i morgon:)
Jag måste dessutom ringa upp Dorran för att höra om hon kommit någonstans med semesteransökningarna. Jag ska fan ha jobbet alltså.

Emmeli kommer hem redan i mitten på april. My got=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback