Resumé, supé, toupé

Så var det söndagkväll, oja.
I går hade Harrys sommarpremiär och Rydell & Quick stod för underhållningen. 900 sålda förköpsbiljetter och totalt hade 1600 personer betala inträde för att få vistas några timmar på harran. Så även vi. En liten förfest på bismotalagatan med taco som förrätt, vin, chips och jordnötsringar till huvudrätt och så lite barn-TP som efterätt stod på menyn. Några glada grabbar från tranås piffade till stämningen och vi blev ett glatt gäng som entrade nattens festligaste tillställning. Det blev riktigt lyckat. Men efter någon hoppig, sjungande och glad timme i trängseln framför scenen var mina nya vita skor svarta av smuts, jag blev trött och gick hemmåt.
I dag mår jag prima ballerina. Tack för en lyckad kväll.

I onsdags fick jag värsta chocken på jobbet när Anna meddelade att hon fått ett nytt jobb på en salong i Linköping.I torsdags fick Carina samma chock när Anna droppade bomben för henne. Om en månad, precis efter balen och lagom till en av årets mest hektiska perioder, student och skolavslutning, blir vi bara två..,
För att se det positiva med det hela innebär detta att jag får ärva en del av hennes kundkrets och i och med det får jag min efterlängtade heltid. Yey! Dessutom ska jag då ta ut två veckors semester i följd istället för en vecka som jag hade tänkt eftersom jag egentligen skulle ha jobbat 75 % och därmed varit redan varit ledig mer: )
Den enkla anledningen till hennes jobb-byte är viljan att gå vidare, se nya sidor och utvecklas i sig själv och sitt yrke. Att hon inte skulle trivas nu är det inte på tal om, snarare tvärt om. Kanske slutar hon på topp och efter fyra år unnar vi henne det. I veckan kommer det ut en annons sen får vi se vad vi får in:)

I morgon är det ledig måndag och jag ska fika med soffan och pernilla. Efter det blir det solning med Jamina utomhus om det är fint väder, annars tar vi oss en sväng till sun4u och glassar lite där. Förhoppningsvis ska jag även träffa en söt liten saknad prick.
Nu, natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback