Vid min svans, det är vååår

Jaha nu var det så där längesen igen.
I helgen har jag varit helt ledig, vilket jag i och för sig är i dag och i morgon med. Skönt som fan om jag inte hade åkt på maginfluensa. Yes, första gången sen ja var typ tio år eller nåt. Så i går på pappas födelsedag låg jag deckad i sängen hela dagen och var totalt osocial. Sen i lördagskväll har jag lyckats gå ner två kilo men nu är jag på stadig uppgång efter att på en och en halv timme fått i mig en halv banan och nästan ett helt glas vatten.
I fredags efter jobbet gick jag raka vägen hem, mina vänner åkte till Linkan och gick på bio vilket jag inte alls var särskillt sugen på. I stället var jag hemma och kollade på hockeyfinalen, resultat av den behöver inte ens nämnas. I lördags käkade vi på hugo, linda, emma och jag. Mitt under middagen ringer en förtvivlad jamina från tranås och berättar att hon åkt från motala till sitt jobb på badhotellet, gått in och bytt om och sedan fått reda på att hon inte alls ska jobba. Skapligt surt sa räven till henne och hon fick ta sitt pick och pack och åka hem igen. Godhjärtade som vi är åkte vi in till mjölby och hämtade flickstackaren. På kvällen sen åt vi ostbricka och exotiskafrukter med chokladfondy (stavas säkert inte alls så). Jag åkte hem med johis och sov där vilket visade sig vara rätt onödigt eftersom jag på morgonen insjuknade i maginfluensa och var tvungen att åka hem fortare än kvickt. Hoppas verkligen inte att jag smittade den stackaren. Hela söndagen gick som som sagt inte att göra någonting vettigt av och jag vet i tusan hur den här dagen kommer fortgå heller. Har noll ork eftersom jag är under svält och höll typ på att svimma förut när jag gick upp för trappen.
Dessutom har en kille varit här och sprutat något gift i vårt kök där vi har haft vattenläckan och mögelskadan. Så jag får inte gå in där och det känns som att giftet ligger som en hinna i hela huset, sitter därför instängd i mitt rum medan laban sitter i sin bur inne i tvättstugan och fattar nada. Så ska det hålla på tills klockan slåt två då plötsligt kusten ska vara klar och det är riskfritt att gå in där igen.
I övrigt är det världens finaste väder och man borde vara ute.
Nu ska jag äta upp resten av bananen sen ska jag ta en låång dusch.bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback