Vårens nyheter gällande hår, kläder och smink

I går var vi i Linköping på visning som sagt. På scenen stod två frisörer vilka visade vårens nyheter inom främst hår men även lite kläder och smink. Sammanfattningsvis kan man väl bara säga en sak..80- tal.
Så, om ni vill vara helt rätt i vår ska ni bleka håret så det nästan går av..Superblonda toner är verkligen poppis.
Frisyrerna ska vara korta och då pratar vi inga framåtlutade pager här utan pojk-korta nackar med något längre svepande, flikiga luggar. Även puffluggen (chock) kommer bli allt mer populär till dessa kortkorta frisyrer.
Om man nu inte vill satsa på dessa korta, korta hår så ska man istället satsa på långa, långa hår. Mellanlängder var tydligen helt ute och riktigt långa hår hel rätt i vår. Så antlingen eller, mellanlängderna är inget att ha.
På killar gäller också riktigt korta nackar men något längre luggar och det är kalla toner, ljusa eller mörka, när det gäller färgval.
När det sen började pratades om kläder stod det helt klart att 80 talet är tillbaka men på ett nytt sätt. ..
På kläder gäller svarta eller mörka grunder med stora tryck, gärna i piffiga färger som chockrosa eller knallgrön.
Välkomna axelvaddarna mina vänner..
Rätt make till denna utstyrsel...ja, satsa på mörka färger som svart och blå och lägg mycket fokus på ögonen. Den blåa mascaran är tillbaka liksom riktigt rosa läppstift.

80 talets återkomst.
Nej jag vet inte..Utsvänga byxor med..bläk.


I kväll ska Emma och jag boxas =)

Kommentarer
Postat av: Jessie

Haha, låter som om jag måste komma och klippa av mig håret snart igen då :P Just nu är det ganska mellanlångt!

Postat av: emma

jag jobbar halvtid på CMP Studio du vet den Petrha Johansson säger f.d säljare från Kadus? Men jobbar lite mer än halvtid. Sen är jag även kontaktperson också och även jobbar lite extra som uska för att gå runt :) hehe.. men som sagt fler jobb behöver man ha. nu är det ca 1 1/2 år kvar innan jag gör får göra gesällen. Känne rmig lite spännd för det :p hehe.. så är det.

Hur mycket kommer du gå upp i tid från och med april?

Jag gilla med L´oreal bättre än Hårologi.

2008-02-12 @ 22:23:43
URL: http://emma86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback