Veckans mitt, mitt i mellan

Onsdag avklarad. Kom till jobbet tio i nio och insåg att min första kund inte skulle dyka upp förän halv tre..jjippi. Då finns det bara en sak man kan göra för att få tiden att gå, städa vartenda litet hörn på salongen. Så nu har vi finast salong i stan vill jag lova efter min hysteriska städning. Fick en drop in kund lite senare med som fick min tid att rinna i väg lite.
Egentligen var det nog tur att det inte var en fullbokad dag för jag har haft svinlustig huvudvärk hela dagen. Började i morse med sån där smygande tung värk, tog en tablett som inte hjälpte, konstigt nog. Tog en till vid halv elva men inte heller den gjorde någon inverkan.. Efter x-antal glas vatten, lunch och stillasittande sprängde huvudet fortfarande och jag tog ytterligare en tablett. Därefter kom mina kunder. Efter två klippninigar på raken blev den tredje klippningen nästan outhärdlig för mitt arma huvud. Det bara dunkade, ansiktet hettade och jag kände mig stressad över att jag inte ens kunde prata med det stackars uttråkade barnet. När sista kunden gick fanns bara en utväg, kaffe. Jag gillar inte ens kaffe, särskilt inte när det mjölken är slut. Huvudet mådde i alla fall något bättre efter det. Men känns fortfarande nu i kväll helskumt. Så någon spinning blev det inte i dag, trots att jag i går bokade en avbokad plats och var värsta peppad och skulle köra hårt. Så gick det i stöpet. Så kan det va.

I morgon börjar jag klockan två, rätt skönt sovmorgon faktiskt :)
Så är det torsdag med..,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback