Måndagmorgon när du vaknar

Så var det måndag, igen. En ledig dag för mig och jag har en hel del att styra med. Först och främst ska jag ringa till tandläkaren och fråga om när det var jag skulle dit. Har lyckats tappa bort lappen för andra gången..Sen ska jag pallra mig ner till skatteverket och försöka få dem att jämka eller i alla fall sänka  min inkomstskatt. Med min usla lön för jag knappt ut ett öre om 30 % dras i skatt. Hoppas verkligen att dem på något sätt kan lösa det åt mig, skulle i och för sig inte förvåna mig om det inte går med tanke på att den styrande regeringen som inte gillar låginkomsttagare..och tycker att det är sporrande för de fattiga att ha ännu mindre pengar att leva för. Inte en så vidare smart ekvation i mina ögon. Men förmögenhetsskatten den är i alla fall slopad den..mm.
Jag måste dessutom ringa och få två nya recept på mediciner utskrivna. Det kommer bli dyrt.
Ska även ta svängen förbi salongen och göra två inbokningar :) och förhoppningsvis meddela något positivt om min skatt. När allt detta är gjort kommer troligtvis min lediga dag spenderas hos min kära vän Jamina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback