Storm

Så var årets första storm här, just här över. En del av lekstugetaket har flugit av i vanlig ordning och jag är rädd för att få något flygande föremål i huvudet och vågar därför inte gå ut. Men snart har den nog blåst bort. Sitter därför inne så länge och lyssnar på Christian kjellvanders nyaste medan papps klär av julgranen. Jag vet, väldigt sent. Men granen barrade ju inte  ett barr när tjgondeknut stod för dörren och det kändes taskigt att sänga ut den. Dagen efter började den istället lukta kattpiss..fast då hade vi redan bestämt att den skulle få stå kvar som ensamt julpynt tills den här helgen. Nu har jag hållt andan varje gång jag gått förbi granen i vecka så nu ska den ut.

Vi jobbade från 9 till 20 i går på salongen. Ett vanligt arbetspass till 18 sen tjejkväll för fyra 15 åriga tjejer som köpt ett sådant paket av oss. Vi släckte ner alla lampor hade massvis med stearinljus och lyssnade på Pol Pott. Mysigt som tusan. Tjejerna fick huvudmassage, inpackning och en snygg annorlunda styling. Till det ingick gurka, morötter, päron, dipp, läsk och godis. Väldigt lyckat för alla. Tjejerna hade kul och var nöjda och vi fick en kick och ny energi.
 Efter jobbet träffade jag mina vänner en sväng. Linda och elin hade solat och jag fick en väldigt dramatisk insikt i hur blek jag är. Nästa vecka ska jag och jamina gå till solariet och bli rosa istället :)
 
Mamma har varit på Ubbes och köpt nybakat bröd så nu ska vi ha lördagsmysfika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback