Välkommen till mitt liv.

I går hade jag inga kunder, noll, zero, nada på hela mitt fyra timmars arbetspass. När jag senare kom till mina vänner, nedslagen av dagens dåliga resultat, tyckte dem att om jag fortsatte på det där viset skulle jag snart få börja betala Carina för att jag få vara där. Tack för stödet vänner...ha.
I dag gick det bättre, jag hade e n kund...En utvecklingstörd stressig tant som tyckte jag var långsam trots min snabba prestation på 45 minuter (helt normal tid för f ä r d i g a frisörer)..dessutom rörde hon sitt huvudet i sidled några gånger för mycket. Men avslöjandet om att hon egentligen hade en bokad klipptid hos en annan frisör men valt mig istället eftersom jag var så billig piggade upp en smula...Det var den dagen. I morgon är det som tur är fredag och fredagar är bra dagar på salongen. Tre namn står på min spallt i blocket och med min tjusiga skyllt kan ingen undgå chansen att ta sig en klippning på dropp in.

I går anlände vår nya sköna soffa. Det är stoppad med dun och mjuk som små rosa moln. I kväll ska jag slå mig ner i den. Just nu är det fullständigt omöjligt eftersom att min bror och hans tjej tar upp hela soffan och dessutom högljutt testar hur många olika toner de kan uttrycka orden aj, nej och sluta i. Yes tack för den liksom..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback