In to the sky

Nu är man hemma igen från en vecka i Sälen. Otroligt skön vecka, mestadels bra väder, massvis med snö, härlig skidåkning, trevligt sällskap och mycket vila. Emmeli och jag förstod oss inte på det där med after ski, man måste nog ha typ superkrafter för att palla med något sådant efter ihärdigt åkande:)
Jag är mäkta stolt över att vi faktiskt åkte två svarta pister, eller ja i alla fall tog oss ner på något graciöst vänster.. synd att ingen filma första åket ner, hehe, det hade nog vait en tillgång i dag.
Nästa gång jag besöker något fjälligt landskap ska jag prova på snowboard har jag bestämt mig för. Det ser för jäkla kul ut och dessutom ser man cool ut :)




Idag har jag varit på jobbet från nio till fem och bara tränat gesällprov. Jag har stått och gjort fönvågor typ hela dagen. Jag hatar fönvågor egentligen, när vi gick i skolan var det verkligen det värsta läraren kunde säga at vi skulle göra. För det första blev mina vågor alltid misslyckade och mitt fönvågssjävförtroende slogs i botten gång på gång och för det andra fick man alltid en så härlig huvudvärk när femton pers ställde upp med varsina varma högljudda fönar i ett minimalt rum med dålig luftkonditionering. Därför har jag totalvägrat fönvågor ett bra tag nu. Men i dag tog jag mig samman och jäklar vad bra jag hade blivit på fönvågor plötsligt! Nu är jag nästan lite av en expert på området. Så när mitt gesällprov går av stapeln i oktober 09 kan ni kanske själva räkna ut hur bra jag kommer vara:)

I går åkte Jamina, Mattias och jag till Ikanohuset, jag hade längtat efter en shoppingtur där länge. MEN som vanligt så slår fenomenet "har-man-pengar-hittas-inget" in. Jag har insett en sak och det är att jag är dålig på att shoppa. Jag är snål och sätter begränsningar för mig själv hela tiden. Därav mina garderobsbekymmer. Jag har klurat på det här nu och kommit fram till att om jag köper ett nytt plagg varje vecka så borde garderoben snart vara normal igen. Och om jag går in i varje affär med den positiva iställningen att allt som hänger där inne säkerligen sitter som en smäck på min oemotstånderliga kropp så borde jag tillsist i alla fall hitta något som faktiskt passar.


Kan du komma hem någongång så jag får mysa sönder dig.

Kommentarer
Postat av: emma sjöberg..

hej! antar att sista meningen refererar till österrike-resenären :) du är inte den enda som vill ha hem dem, det är tomt utan erik. kul att gesällförberedelserna går bra, det är skönt när det börjar släppa o man känner sig säker. ha det bra tjejen. kram emma

2008-03-11 @ 20:52:26
Postat av: Anonym

ja. den där söndagen är efterlängtad. o jag jobbar på söndag så får vänta till kvällen. men men. har man väntat ett en vecka så går väl några timmar till bra :) du gör helt rätt i att redan börja träna. det säger bara pang så är den dagen här. men det är bara att öva o öva tills det sitter som berget med alla moment:) ja då, vi trivs himla bra. den här lägenheten har ju mera personlighet.. även om det var skönt förut när allt var helt nytt. men det känns himla bra här. ja, sjögatan ligger nog här nånstans... haha, jag o gator. men ja.. kramkram emma

2008-03-11 @ 23:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback