Påskhelgen

Hoho här sitter jag i köket måndagen den 24 mars, och snön vräker ner där ute. Jag äter saltlakris från ett kvarglömt påskägg och det känns verkligen som söndag. Trots långledighet känns det som tiden bara sprungit i väg, har ändå hunnit med en hel del sen sist. Torsdagkvällen till ära anlände familjen Märak. Det blev en lång kväll eftersom min rumskamrat Misi är en nattuggla i sina bästa tonår. Mysig är hon, min lilla Misa. På fredagen bar det sedan i väg efter mycket om och men upp till Stockholm. Där vi bara chillirillade resten av dagen. På lördagen åkta jag in til stan och mötte upp Emma och vi knallade runt på stan en sväng. Hanna gjorde oss sällskap efter en stund liksom Elin. Jag hittade tro det eller ej en hel del i affärerna och det blev inte heller alls särskillt dyrt. Jag köpte en lång oversize kofta, en grå kofta, en svart kofta, en t-shirt, ett linne med tryck, ett vitt linne och en väska allt som allt kosta det typ 1000 spänn! Det är vad jag kallar för festliga kap. På kvällen joinade systrarna sis oss och vi käkade middag och myste. I går traskade jag Hanna och Andres bort till Götgatan där vi insåg att inte allt för många affärer hade öppet eftersom det var röd dag x 2. Men ett besök på Monki och ett par vårskor och en kuvertväska var i mina ägor för endast 240 riksdaler. Cheep sunday woho. Efter den lilla shoppingrundan bar det av hemåt. Här väntade Märakfamiljen med nyheter om att de kvällen innan hade inträffat en eldsvåda på vårt matbord. Ett ljus hade ramlat ner från ljuskronan i taket och det hade fattat eld i duken och i bordet. Men som tur var kände David precis i rättan tid ett sug efter sitt snus som han glömt just där på bordet och kom precis lagom in och kunde släcka branden. Scrary. På kvällen tog Linnea, Mi och jag oss en promenix i kylan och efter maten åkte jag och Mi och hyrde en småtöntig film som vi kolla på. I dag tog vi oss en till promenad fast i snöblasket och nu precis innan de tog sitt pick och pack och lämnade oss klippte jag Misan med en slö papperssax. Det gör jag aldrig om, först nu fattar jag hur skarp min riktiga sax är.
I kväll ska jag träffa gullen och njuta av hans mysigaste sällskap och sen så är påsken slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback