Saturday nightlife

Jo men roligare lördagar har man ju varit med om. Folket är antingen bortresta, jobbar eller är allmänt dissiga mot mig. Så jag fick en härlig lördag med ett besök på maxi som the big happening for the day, eller nej det är ju trots allt melodifestivals final i kväll och den ska ses med stor glädje i ensamhetens hus. TIll och med mina föräldrar valde att överge mig för Salstersvik denna helg.
Dem sista timmarna har spederats till sammans med nya Elle-tidningen som inhandlades på maxi, en godispåse och min kära dator. Ska snart se om jag kanske ska hjälpa min bror lite med maten, har mina aningar om att dem egentligen tänkt att ha en duokväll här med middag och tvmys men jag hissar flaggan i topp och rullar in som tredjehjulet. Med det slipper jag också att rent fysiskt sitta alldeles alena trots att jag inombords känner den bitterljuva ensamheten.
I morgon är det söndag och för första gången på evigheters evighet så kan jag ärligt säga att jag längtar dit. Söndagar är annars mina hatdagar. Men i morgon är det en bra söndag för mitt gosigaste sällskap kommer hem :)

Åh! Just det, vår häck ute på tomten har fått massvis med små gröna knoppar och det kikar försöktigt fram små ärtigt gröna, sköna blad : ) Jag tror det är vååår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback