I hope you feel the way I do

Ojoj i lördags var det fullt hus på nöjeshallen vill jag lova. Vi bjöd på mässa och det var visst uppskattat:) 24 företag ställde upp med montrar och 5 klädaffärer visade upp delar av sin vårkollektion på catwalken. Fullt hus från 14 - 20:)
Men vad sjukt trött jag var i söndags. I fredags jobbade vi med modellerna till visningarna hela eftermiddagen och kvällen. Jag var inte hemma från jobbet förän elva (23.00 !) . Sen var det bara att ta sig upp dagen där på och ta sig till jobbet till kvart i åtta, packa skapligt många kartonger med produkter, plocka ner plattänger och anndra stylingverktyg, stolar och grejer för att sedan packa upp allt i vår monter. Efter det tillbaks till salongen och styla till modellerna och sedan tillbaks till hallen och vår monter. Sjukt ont i fötterna var det var jag hade när jag kom hem sen vid halv nio. Fast det var det värt. Men i söndags var jag näst intill död.

I måndagsmorse vaknade jag upp med en sjuk allergireaktion. Mina ögon var helt uppsvullnade och ögonlocken mörkröda, huden runt munnen var alldeles svullen, stel och sjukt torr plus att det hade blivit som småsår i huden som liksom vätskade sig.. Resten av huden i ansiktet var rödflammig och rödknottrig av nässelutslag och mina hader var fulla av stora likadana nässelutslag. Gosh vad jag såg ut. Jaha det var ju bara till att ringa vårdcentralen (IGEN!). Fick en tid halv två vilket innebar att elins och min plan om att åka på shoppingresa till örebro gick i stöpet. Jag tog en clarityn och sov ett tag. När jag vaknade hade i alla fall svullnaden runt ögonen gått ner vilket istället resulterade i två sexiga påsar under ögonen. Två sköterrskor och en läkade tittade på mig när jag kom till vårdcentralen men kom inte fram till någon vettigare än att jag fått en allergiskreaktion mot något som jag troligtvis ätit..! Jag fick cortisontabletter och nya allergitabletter som jag nu knaprar i mig. Fyra nya salvor och vitamintabletterna mivi total står nu dessutom i mitt medicinskåp. Jag börjar ju likna en pensionär. Det här året har jag ,om jag slår ut ett snitt på alla läkarbesök gjort, ungefär gått på två besök i veckan...jag börjar verkligen bli old. eller så har jag drabbats av hypocondri.

I söndags skulle farmor fyllt 85 år <3 Vi var på kyrkogården i måndags och tände ljus. Mår lika dåligt varje gång jag ser att hon inte har någon riktig sten. Låt kälen gå ur marken så hon kan få ro. Hon hade verkligen inte gillat det om hon vetat.



I morgon ska jag luncha med jamina, det blir finfint det.
Sen blir det spinning på kvällen på nya spinningcyklar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback