En lång, lång tid


Lördagen den sjunde mars, redan. Tiden pinnar på. Jag har varit ledig i dag <3  Så himla skönt.
I morse sov jag verkligen ut med, vaknade halv elva och tog det hur lugnt som helst. Vid halv ett mötte jag upp Elin, Elsa, Emma och Emmas trevliga jobbarkompis Sandy för en fika på ströget. Blåbärspajen där är ju helt otrolig, receptet skulle vara rent av livsfarligt om jag hade det i mina ägor..
 Elsa, Elin och jag sprang en sväng på stan efter fikat och jag shoppade faktiskt lite för en gång skull=) Köpte tre par trosor på vila, en kjol och en sjal på gina. Lite nya kläder i garderoben sitter ju aldrig fel. Efter det blev det en sväng till m-blommor. Där skulle jag kunna gå typ en hel dag och titta för jäklar vad fina grejer dem har där. Hela affären skulle lätt kunna följa med mig hem. Hittade i alla fall min efterlängtade hjärtan på tråd blomma. Så nu har jag prytt min thailandshörna med den.
Efter att vi lämnat av Elsa åkte Elin, Johan och jag hem till Fanny, Jonas och Smilla. Himla goa unge. Ida kom också dit med lilla Tuva som är lika söt som socker:) Jag vill också ha en liten bebis. I natt drömde jag till och med att jag hade en. Vi åt god kycklinggryta med ris och drack lite vin. Såg lite på andra chansen med, något tjatigt blir det ju faktiskt det programet. Men det är väl det hela konceptet går ut på, att tjata hål i huvudet på folk tills man faktiskt sjunger med. Det funkar ju.

Johan åkte i väg till Österrike i morse. Lagom avundsjuk, jag vill också åka skidor i solsken en hel vecka.
Han kommer komma hem och vara fräknig och fin.

Jag är så himla sugen på att börja scrapbooka. Det verkar så kul. Lousie och jag har ju pratat om det en bra tid nu men vi kommer ju inte riktigt i gång. Fanny hade köpt jättefina papper på lekia som hon visade och då kom det där scrapbooksuget fram igen. Jag måste bara få arslet ur vagnen och framkalla lite kort. Har ju sjukt mycket bilder jag vill få ut, inte bara ha dem på datorn. Man behöver ju inte scrapa ett helt album, man kan ju börja lite lätt med en tavla, ett kollage eller ett kort till någon:)

I morgon ska jag ta mig hemmåt till mammsen och tvätta lite tvätt. I mitt hus bokar man tvättstugan med hjälp av en digitaltavla och en tagg. Min tagg är fuckad och funkar bara i bland så jag måste ta hem tvätten och tvätta där. I och för sig stör det mig inte så mycket, jag hatar tvättstugor och så får man en anledning till att vara hemma med:)
Nu ska jag gå och tvätta av mig sminket med min älskade tvättlotion från vichy, sen smörja in min torra kropp. Sen sängen. Sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback